Gebelikte sivilcelenmem arttı. Ne yapmalı mıyım?

Gebelikte artan bazı hormonlar ve ciltte yağlanma nedeniyle   sivilcelenme veya var olan sivilcelerde artma görülebilir. Gebelerde  özellikle artan androjen hormonu ciltte yağ bezlerini uyarır ve sebum (cillteki yağ) artışına neden olur, bu da gözenekleri tıkayarak bakterilerin çoğalmasına ve akne (sivilce) oluşmasına neden olabilir.

Hamilelikte sivilceleri azaltmak için öneriler:

• Yüzünüzü günde 2 kere sabunla ya da temizleme ürünü ile yıkayın ve  sonra havluyla nazikçe kurulayın.
  • Nemlendirici kullanıyorsanız yağsız olmasına dikkat edin.
  • Sivilceleri sıkmayın, ovalamayın, patlatmayın. Bunlar sivilcelerin artmasına ve iz kalmasına sebebiyet verebilir.
  • Makyaj malzemelerinde de sivilce yapmayanlar tercih edin. Makyaj iyice temizlenmeden uyunmamalıdır.
  • Kızartma yemeklerinden, patates cipslerinden, mısır patlaklarından, yağlı besinlerden kaçının, yağsız ürünler tüketin.

Bakım ürünü ile ilgili mutlaka bir uzmana danışın ve ondan sonra alıp kullanın. Çünkü bazı ilaçlar, kremler ya da jeller gebelik sırasında bebeğiniz açısından zararlı olabilir. Özellikle sivilcelenmede dermatologların tercih ettiği, bir A vitamini türevi olan izotreteonin gebelik öncesi 3 ay ve gebelik döneminde kesinlikle kullanılmamalıdır.